Monday, April 18, 2011

Yati Ayam Percik, Bandar Baru Bangi



Hari sabtu (16 April 2011) sempena pilihanraya Sarawak aku, ben, meklah dan yem mengadakan pertemuan kecil2an di Yati Ayam Percik, Seksyen 9, BBB. Lama xjumpa jd masing2 pn ada mcm2 citer nak dikongsi..kamera aku tgl kt umah mak..pakai omnia II aku pn jd la nk snap kenangan..huhu

Ben dgn citer malas nk mlayan student cosmopoint dier yang dok borak2 masa mengajar..hehe..sebijik cm perangai kitorang masa UTeM, masa lect mengajar mula la menyembang kat belakang..esp kak lin siap dapat title jual kain lagik..huhu

Yem dah senior n otai la cobol dari dia kerja ngn Hitech sampai skang.. sumpah aku xtau menatang programming cobol tu..huhu..yem celah gigi jer handle natang tu..

Aku ngn kerja kerajaan mesti punctual masuk kerja,meeting..pakaian mesti la ikut pekeliling..huhu..kan masa study dulu lambat ha amik..pengajaranla tu..kena plak handle staf perangai cm aku dulu..huhu..amik habuan..

Meklah lak dah otai java..dari OAS(aku pn kt ctu dulu tp 2 thn jer) sampai skang..aku tgk dok kur ker cm2 jgk..

Ben ikut hubby yang mengajar di politeknik dekat sepanggar, KK,Sabah. So susah skit la nk jmpa dia.cuma tgu raya dia balik semenanjung atau mcm arini dia sesaje balik amik restu ibubapa sebelum bersalin anak ke 2..

Yem dan meklah tinggal kat Kelana Jaya..so senang la nk jmpa2..tapi nnti aku nak lepak2 leh la roger depa..nk layan wayang ka..bowling ka..makan ka..
Sebut pasal makan teringat aku dah bet ngn yem..tapi rahsia yer tgu 2 bulan lagik..hehe..dh dpt result aku letak cni..kasi kagum skit..huhu..klu aku ikut displin la ek..

Kitorang lepak dari kul 12.45 tghari sampai 3.30 ptg..sampai pekerja ctu pn dah jeling2..tgk kitorang yang selamba ja lepak xcalo2..kitorang layan makan nasi kerabu, lauk ayam percik, daging percik, ayam kampung goreng dan keropok lekor. Makanan kt cni sedap..leh pilih set single or family..untuk membasahkan tekak kitorang pilih bandung cincau,laici kang n air mata kucing..huhu..

mcm besa la masa makan mesti la wat aktiviti mengepau lauk kwn2..mcm xbesa plak masa kt umah sewa kt melaka dulu main share2 jer..owh best nye zaman blajar xyah pk kerja..huhu..

Lepas dh bayar kt kaunter..yem+meklah +ben naik kereta aku g hantar ben kt umah mokpok dia kt sek 7. Niat sekejap jer nak singgah tapi dah melekat la plak sebab mak ben hidang teh o dan keropok..layan dulu borak2..lama xborak ngn mak ben sbbnya aku rapat dgn family ben sebab masa praktikal kt OAS,BBB dulu kitorang(aku, meklah dan liza) duduk rumah ben.


tgk pandai kan dia senyum n posing. manja plak tu..

Hanna anak ben dah 2 tahun 5 bulan (sama dengan anniversary kawin aku), hanna lahir(ben dok meneran) masa aku tgh bersanding kat Dewan Cempaka, PKNS, BBB..hanna dah pandai cakap, macam biasa dia akan malu2 bila berjumpa dengan orang..memang susah nk dengar suara..tula ri2 mula2 dukung dia ok..pas2 bagi dia duduk atas peha empuk aku ok lagi..dia lentok sampai tdo..pas2 bila dah letak kat atas sofa dia terjaga terus dia nangis..hehe..dia tgk mama dia xde g semayang kot..

tapi bila hanna dah mesra banyak dia cakap(dah panas enjin), dia lak suka bergambar..senyum n sengih jer bila amik gambar dia..pandai posing lak tu..setiap kali lepas amik gambar mesti dia ckp "nk tgk2"(ini sebijik perangai mak dia..haha)

untie mclah
untie yem

Lepas tu aku, yem n meklah nak cargas ke Mines tgk Pameran Kucing..skali aku dah tersasul da p masuk jalan shortcut ke Precint 14 haha..sengal sgt dah hari2 lalu c2..apa lagi Alamanda la layan movie..amik hubby kt AG, Putrajaya n kitorang layan Scream 4 kul 8.30 malam - 10.30 malam.





Bagi aku citer ni xngeri la..sebab dia cuma banyak scene terkejut2 n pembunuhan secara tikam2 jer..hehe..cuma penuh tanda tanya..sebab orang yang rancang pembunuhan adalah orang yang tidak disangka2..jenuh kitorg teka meneka..

No comments:

Post a Comment