Thursday, April 14, 2011

Waterfront Kuching..

Tempat yang wajib dikunjungi WaterFront Kuching, ada deretan kedai yang jual kraftangan, makanan kering/kuih, kek lapis sarawak..Aku borong, baju kemeja untuk abah dan abah mertua, kain pua kumbu + kayu ukir untuk gantung, sarung pen(untuk souvenir kt opis), magnet peti ais, macam2 la..dh xigt..macam2 ada jual kat cini memang rambang mata..


Gambir pun ada jual hehe..untuk Bertahan Lama..apa yang lama? jangan buat2 xpaam plak..aku tgk ramai gak yang berenti beli..Terima kasih En Google Image untuk gambar Gambir kat bwh ni..

  

Sarawak Cruise

 Waterfront, Kuching

Kuih/kerepek glamer kat atas tu adalah kuih tabaloi yang diperbuat daripada sago dan kelapa..rangup, lemak dan manis rasa kuih ni..
 
Malam naik sampan/tambang untuk cross Sungai Sarawak dari waterfront ke Kampung Boyan(ada medan selera). Tambang RM0.50 sen jer murah sangat sian tgk pakcik yang kayuh pakai tangan tu dah la tua so aku bagi lagi RM2..yela bayangkan ada 6 orang lelaki dan 1 orang pompuan(pun berat jugak..hehe) yang perkasa dalam sampan tu..tapi ngeri gak nak naik sebab dgr kata orang sungai ni ada buaya klu dia ngap orang satu sampan ni mau..setahun xyah makan..tdo jer..hehe


pengalaman menarik masa nak naik sampan ni ada brother ni comel skit jadi dia mesti jd org terakhir naik klu x memang senget la sampan tu..hehe..cuak jugak bergoyang2..klu jatuh dalam sungai ni..memang buaya kat bwh bertafakur 'rezeki2 datang bergolek' hehe..


 Medan Selera Kampung Boyan, belakang ni  Kek Dayang Salhah..

Boleh pilih makanan Sarawak yang nak dimakan,aku apa lagi aku try nasi ayam penyet la plak kt cni..memang sedap..makan byk kali pn xbosan..hubby makan laksa sarawak..




Pemandangan Waterfront di ambil daripada Medan Selera..




Siap ada orang mancing lagi..jgn dapat buaya dah..tdo ke mancing bang??hehe



Pas makan kitorang layan Pre-Rainforest Musical Fairs, kat WaterFront

 Hari pertama layan ...memang best dan menenangkan..






Terer giler..dia main sape' alat muzik tradisional Sarawak dari belakang jer..

antara video ang sempat aku rekod..Tarian Ngajat, suku kaum Iban..


Mamat Rusia yang cuba Tarian Ngajat..hehe lawak2..






bergambar dengan penari Ngajat  skit..

Dah penat balik tdo..esoknya nak pg tgk Orang Utan kt Semenggoh..

No comments:

Post a Comment