Thursday, April 14, 2011

Aku berKARISMA okeyyy..

hehe..jangan salah anggap..bukannya berkarisma dari segi perwatakan dan penampilan tetapi aku ada Scooter KARISMA 125..aku pakai scoot ni masa aku belajar di UTeM..

Menatang ni merupakan nyawa aku masa tu, yang aku bwk g kelas, kerja part time kat McD Taman Buaya, Jusco Ayer Keroh dan jalan2 ngn kwn2 n exbf Mr P..Pembonceng setia aku ialah Ben..budak satu kuliah dan satu umah dan satu bilik.Walaupun ujudnya menatang ni aku jadi lambat setengah jam gak pergi ke kuliah..tu yg lecturer pn kompius ngn aku..hohoho.. Pn Azilah pernah tnya "Salina kamu lambat kenape?tgu bas kolej ke?" aku jawab " x puan,saya naik moto".. "dah tu nape kamu leh lambat?".."entahla puan.." tu jer aku jaw...hehe..jawapan yang tepat bangun lambat..kueng2..

Malam2 kul 2, 3 pagi aku ngn housemate ben,anoi,liza,kak ina n meklah akan merempit utk melepak subaidah tentunya ditemani pio, arip, wanborn, cikgu dll...


Dengan menda ni jugak la aku exciden kt simpang Air Keroh Hight..huhu..waaa...xde la patah2 tapi bengkak 2x ganda juga la kaki aku..sebab mengikut kata tukang urut darah tulang pecah..aku risau jugak takut ratak ke apa..mak ajak aku xray kt Hospital Sungai Petani..tp disahkan xde pape..2 bulan jugak xleh bawak scoot..

Pas2 jalan terhencot2..masa kt hospital nurse suh aku naik "wilcha" nak bwk g xray tapi aku xnak..aku sanggup jln terjengket2..klu x tak pasal2 aku jd "sally wilcha" jenuh aku nak menggelek tgn lak..hehe..doc nak bagi tongkat aku xnak jgk..nmpk cm parah sgt plak..


Masa ni teringat muka mak yang jaga aku, sapu ubat kt kaki aku..balut kaki aku..masak kat aku..pimpin aku g mandi..Sayang mak sangat2..

Tapi yang aku xleh lupa,dalam keadaan aku sakit kaki kiri bengkak tu aku nak balik SP. Perjalanan aku masa aku naik bas dari Melaka - Sg Petani ambil masa 12 jam yang sepatutnya 8 jam jer..Bas tu boleh plak brenti kat Batu Caves sampai 3 jam dalam keadaan panas aku duduk dalam bas xturun sebab aku dah sakit sgt xleh nak jalan banyak..dah bengkak sangat..orang lain semua turun tgu kt bawah..kencing pn aku xturun..

Dah tu driver bas 2kali gak tnya semua penumpang turun kt mana, aku lak dah ckp turun SP. Dia boleh bawak bas lepas exit SP Selatan nak terus ke Alor Setar, aku pn mtk tlg mamat dpn aku bgtau. Boleh driver bas tu ckp "Lenkali bgtau awal2" masa aku nak turun..macam hampeh jer..aku dah la dlm kesakitan..apalagi keluar la ayat power.."td bukan abang dah tnya ke, lain kali catat dan amik ingat"..haa amik aku dh la kepanasan dan kesakitan..memang mendapatla..

last2 dia masuk exit Sungai Petani Utara hantar aku..



Hehehe..

No comments:

Post a Comment