Thursday, April 14, 2011

Snorkeling Pulau Manukan, Mamutik dan Sapi

Jesselton Point Jetty..Kota Kinabalu..Jeti untuk naik boat ke Pulau Manukan, Mamutik dan Sapi..adalagi pulau2 lain tapi kitorg pilih 3 pulau tu..




Kat cni ada kedai2 makan yang nampak menarik tapi pagi belum buka lagi..jadi kitorang breakfast kt kafe bersebelahan tiket bot..



Kat atas tu kaunter tiket bot dan set snorkelling..naik bot lepas tu dia letak kat setiap pulau 1-2 jam cm2..ha ko snorkeling la sampai lebam..haha..aku lak sampai itam..sampai naik lenguh lengan aku..tiket xmahal pun total untuk dua orang sekali set snorkelling dalam RM120 jer kot..xberapa igtla..tapi berbaloi dan puas hati..



Kat bangunan kaunter beli tiket ada juga kedai2 pun ada jual barang2 snorkeling..kot2 nak cari baju mandi ke..makanan ker..sun block ker..haha aku bleh xpakai sun block sbb igt x sun burn kot..sbb aku snorkeling kat pangkor ok jer(tu  sebab 2 jam jer, xsempat terbakor)..haha skali amik snorkeling 6 jam terbakar naik irengggg dah aku..siap mengelupas2 lagi..aku yg putih pekat jd cm2..hubby yg putih cair lagi la..bila terbakar xdapat nak digambarkan dengan kata2..hahaha..







Hubby tolong pasangkan snorkel dan gogle..

Sebelum naik bot, beli la makanan ikan atau bawak roti..supaya nanti bila tabur jer ikan datang dekat ngn kita masa snorkel..leh la tgk dekat2..


rehat jap..minum dulu penat wehh


 sengih2 nampak syiok + cewwi laa 2...







 Ramai gak orang naik scooba doo-mini submarine nih..tp RM100 lebihlaa..


 Tinggalan perang..semacam jer kan..



Destinasi terakhir..Pulau Sapi..



No comments:

Post a Comment