Wednesday, April 13, 2011

Lawatan 5 S dari Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan

Hehe arini ada lawatan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan pada pukul 11. Semalam semua orang di BPM ni berkerjasama untuk memastikan Aras 5,NRE kemas, bersih dan teratur. Setiap ahli zon memastikan tagging kemas, pokok tersusun, bilik, tandas bersih dan wangi.
Korang tau x apa 5 S ni..??

Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu dan Shitsuke adalah perkataan Jepun yang membawa maksud Sisih, Susun, Sapu, Seragam dan Sentiasa Praktik ini diringkaskan menjadi 5S agar ia lebih mudah disebut dan seringkas penggunaannya.

Konsep 5S mula diperkenal di negara Jepun pada awal tahun 1980an. Tujuannya menjadikan tempat kerja selesa dan kemas. Amalan 5S juga merupakan teknik yang paling berkesan bagi mewujudkan budaya peningkatan secara berterusan atau dikenali sebagai ‘Kaizen’ dalam Bahasa Jepun.Aku diletakkan dalam Group Seashell dan dipertangunggjawab menjaga Bilik Perbincangan 1 bersama dengan Kak Endah. weehee..hurm setiap orang digalakkan membawa satu pokok untuk diletakkan di meja masing..aku selamat pow pokok keladi kt umah mama mertua..hehe..Untuk menyahut Saranan Go Green..bertepatan dengan Majikanku Kementerian Sumber Asli & Alam Sekitar..

diorg yang lain siap ada jaga ikan guppy comel2 letak dalam balang kaca..siap ikan2 guppy dah bertelur dan hasilkan anak yang terkodek2 kecil comei jer..hasil berkasih sayang antara ikan guppy jantan n betina..Ikan emas aku(tina tini) dah selamat bg kat jiran( kak siah yang sgt2 amik berat psl aku) masa nak pindah dtg cni..skali ngn mesin oksigen + akuarium.

No comments:

Post a Comment