Wednesday, March 2, 2011

Cameron Highland - Taman Agro Teknologi MARDI

Setelah mengadap 3 jam setengah dari SP sampai jugak aku n hubby ke CH, hehe first time ni..tapi siap jam lagi..dahla minyak dok berkelip2..sbb susah nak jmpa stesen minyak..aku dah cemas sementara tgu sampai brinchang untuk isi minyak..lepas dan jmpa stesen minyak fuhh lega..

aku plak xpnah dtg CH sblm ni..masa sampai hujan dah renyai..Hubby cm malas2 nak dtg sebenarnya sbb dia pnah dtg n dia ckp tgk bunga pastu strawbery tu jer..asik2 tu jer mana ada apa..sbb tgk aku berkobar2 nk pg jd hubby pn layan kan la...nampak sgt ayat aku manis + layanan pun kena tip top..hehe..

Ondaway tu kitorg nampak Bharat Tea Plantation, apalagi cm menarik tgk bas2 dan keta byk brenti kt c2..


 Pokok - pokok teh yang menghijau..wahhhhh


Ada kedai jual teh macam2 jenis..perasa strawbery,oren, anggur,lemon, green tea..aku beli semua jenis sebab nak try..wangi sedap dan chille..
Selain teh kedai ni ada gak jual souvenir lain mcm payung, strawbery, bantal strawbery, jem dan coklat strawbery..tp kt Brinchang dan Tanah Rata pun ada jual macam gak..




Kat atas pemandangan pekan Brinchang..

Pastu kitorg terus ke hotel.Lepas check in hotel, kitorg gerak khas ke Taman Agroteknologi  MARDI di tanah rata..ondaway nampak kedai sourvenir cm kt bawah ni..


Taman Agroteknologi MARDI

 Banyak buah strawbery yang masak dah dipetik dan dijual, kitorg nak beli dh sold out..

Sikit maklumat pasal Strawbery







Pokok kt belakang tu cm pokok dalam salji jer..huhu

Ros pink

Pokok xtau name..mueheh..yang pokok besar baju petak2 tu nama BILLY..hehe

Pokok ni semacam jer kan..pokok letup2 kot..


Carnation

 Kaktus

Kat cini ada jual pokok bunga, macam2 ada, bijih benih pun ada..aku beli pokok ros dan biji benih tomato untuk abah.


Pokok pear..banyak kan..krauupp..kraupp..


Tomato disini  besor2..

 Cili padi merah leh jadi pokok hiasan..

Besar buah kundur tu??halamak...

Jom balik penat lahh jalan..nak rehat malam nak jalan2 pasar malam..nak beli ini itu..sok..sek..


No comments:

Post a Comment