Monday, March 28, 2011

Island Hopping (Pulau Langkawi)

Hari kedua kitorg dijemput dengan van untuk ke Pulau Tengah untuk menaiki bot ke Pulau Dayang Bunting, Tengok Helang dan Pulau Beras Basah..

Seawal pukul 8.30 naik bot yang terdiri daripada kitorg ada jugak pasangan lain yang baru berkahwin dan ada jugak dari Filipina.


Bot boleh disewa sebuah (masa ni tgk pasangan Arab berdua ja, nk privacy kot)  atau bayar untuk seorang RM45.



heheh..


 Pulau Dayang Bunting

Bila sampai kat Jeti ni, abang bot akan bagi masa 1 jam untuk lepak kt cni. Monyet2 ni akan menunggu kedatangan anda, jadi berhati2 jangan bwk makanan klu tidak ditarikya. aku tgk sendiri ada minah salleh ni kena ragut beg.


Terapi kaki, aku xberani geli giler..



Klu yang dahaga dekat kaunter berdekatan ada jual air..penat tau panjat tangga untuk sampai ke Tasik Dayang Bunting ni. Kedai tu ada juga jual barang lain2..seperti pario, pelampung n etc. Bagi yang nak naik paddle bot ada jugak disediakan. Aku n hubby menyesal sbb xbawak baju mandi, kat cni boleh mandi2..


Lepas sejam naik bot balik, abang bot akan bawak kita ke satu tempat untuk tengok helang. Dia akan sediakan makanan untuk menarik minat helang datang dekat dengan bot. Jadi kita leh tgk helang dekat2..memang real..best..



 Pulau Beras Basah


Lepas dah tgk helang puas2, abang bot akan bawa ke Pulau Beras Basah. Cantik..pasir putih dan halus..air jernih sangat2..boleh mandi..tapi kitorg xmandi..rugi2..



Leh cuci mata jugak..hai adikkk maniss..




Terer kan en monyet..diorg akan rampas makanan tanpa kita sedar. Pringles tu dia tarik dari sorang Pak Arab ni..hoho..melopong pak Arab tu..


Landak laut.


Sempat lagi abang bot tu memancing ikan kerapu masa dia tinggalkan kitorg kt Pulau Beras Basah selama 1 jam..fresh klu masak rasa isi dia manis ni.. 4 jam island hopping yang berbaloi dan best..

No comments:

Post a Comment