Sunday, March 27, 2011

Honeymoon Pulau Langkawi 3 - 5 Nov 2008..

Dah 2 tahun 5 bulan baru keluar entry pasal honeymoon lepas majlis kahwin sebelah aku di Kedah pada 1-11-2008. Seawal kul 8.30 terus pergi terminal feri kuala kedah. Tiket feri seorang RM23 dengan perjalanan selama 1 jam 20 min. Feri pulak ada sediakan aircond memang selesa hubby sempat kroih2 lagi ni ha..




Masa kitorg pegi nih xramai orang sebab bukan cuti sekolah. Jadi memang betul2 rileks la..
Kitorang amik pakej yang disediakan di kaunter terminal feri  termasuk penginapan Aseania Resort + Sewa Kereta( Wira) + island hopping hanya RM490 untuk 3 hari 2 malam. Memang berbaloi dan murah. Bayar RM100 di kaunter yang baki bayar kat kaunter hotel.


 Entrance Aseania Resort, Pantai Chenang

Swimming pool hotel ni besar..kat belakang tu ada gerai western food.


Petang kitorg keluar jalan2 pusing2 Pulau Langkawi..lalu airport, singgah makan dekat Restoran Laksa Power memang kuah laksa kedah yang pekat dan sedap pergghh terbaikk..Laksa Power ni jugak ada jual dengan membawa menggunakan lori..Pemandangan kat atas tu berdekatan dengan Hotel Awana Porto Malai.


Pastu kitorg pergi ke Idaman Suri, tapi blackout la pulak. Sempat beli talam jer,nasib baik blackout klu tidak bolos la duit. Apalagi terus ke Haji Ismail Group kat Pekan Kuah, kat cni ada jual pinggan mangkuk, periuk, set cawan, senduk, sudu n macam2 lah klu mak2 datang memang xnak balik la, tdo c2 jer..hehe. Kat c2 juga ada jual beg, kitorang beli bag Polo yang sederhana sorang satu hubby warna hitam n aku plak pilih kelabu. Murah jer 1 bijik dalam RM60. Tak dilupakan untuk mak n mak mertua aku belikan set caserole. Pastu cargas pulak pergi Haji Ismail Group yang jual cokelat ajer..


haa..menarik x?? datangla beramai2 ke Langkawi tentu anda akan serba salah untuk memilih dan tidak kesah untuk menghabiskan duit..hehe - bijak berbelanja lah ye..


kat cni Cokelat Cadbury ada macam2 jenis siap yang xde jual kat hypermarket kat luar. Apa lagi gapai2. aku jugak beli coklat Toblerone, Hershey cookies+white choc, Daim sebagai buah  tangan untuk opis dan sedara-mara.



 Kat belakang tu bilik-bilik Aseania Resort


Pantai Chenang

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete